top of page

Coördinatie nutswerken schiet te kort

  • marijndevos
  • 19 mei
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 20 mei

Daisy Haydon (TEAM8710) kaartte tijdens de laatste gemeenteraad aan dat voetpaden op verschillende locaties in de gemeente op korte tijd twee keer werden opengebroken: eerst door Wyre, daarna door Proximus. Dit ondanks het principe dat nutswerken gezamenlijk moeten gebeuren.


ree

Het is een aantal inwoners ook al opgevallen. Na de werken van Wyre, werd dezelfde sleuf nogmaals opengemaakt voor werken van Proximus. Nochtans beslist het schepencollege bij werken “dat deze in synergie (lees: gezamenlijk) dienen te gebeuren met de andere nutsmaatschappijen".


Wat loopt er mis?

De burgemeester lichtte toe op de gemeenteraad dat er een goed overleg is met Wyre, dochteronderneming van Telenet. Maar Proximus voert nu ook plots werken uit, soms in dezelfde straten. Het kan niet dat voetpaden die net hersteld zijn, opnieuw worden opengelegd. Ook de kwaliteit van het herstel is niet steeds in orde. Klachten mogen steeds worden doorgegeven aan de gemeente via info@wielsbeke.be.


Daisy Haydon: "We kregen trouwens ook klachten over gebrekkige communicatie: buurtbewoners krijgen geen brief, of veel te laat. Aarzel niet om eventuele klachten door te geven, we volgen dit voor u op!"

Opmerkingen


bottom of page